Nu înțeleg clienții de genul acesta

Am multă treabă și astăzi și m-am trezit cu o energie pozitivă. Răsfoind prin mail-uri (așa-mi încep fiecare zi) am găsit o conversație drăguță despre care nu v-am spus.

Nu o să dau prea mult context. Am făcut un site pentru un prieten al unei persoane cu care am lucrat foarte bine, nu în online, ci în facultate. Omul respectiv a avut un milion de cerințe pentru website-ul respectiv. Mereu venea cu o idee nouă, mereu mă punea la treabă. Am semnat un contract, am stabilit de comun acord un preț, am dat drumul la treabă.

Chiar mi-am dat interesul pentru acel proiect. Mi-am dorit să fie mai mult decât își dorea clientul și am reușit. Clientul nu a reușit să fie mai mult decât îmi doream eu. Suma stabilită în contract nu a fost achitată nici până în acest moment, deși se împlinește aproape un an de la finalizarea website-ului.

Au fost ceva probleme cu forma lui juridică, dar nu consider că asta este problema mea. Atât timp cât ai nevoie de un serviciu, prima dată te asiguri că ai bani să-l plătești, nu? Nu așa funcționează peste tot? La frizer dacă mă duc, mă așez pe scaun fără să știu că am banii necesari pentru a-i plăti omului munca?

Deși nu mi-am permis să atrag atenția la început, când s-au adunat mai multe luni am deschis subiectul. Mi-am spus nemulțumirile și am stricat anumite relații. Oamenii s-au supărat pentru că mi-am cerut banii pe care i-am muncit.

Ideea este alta, dacă-mi spui de la început că mă plătești pentru un anumit obiectiv, eu o să aștept banii după ce am terminat munca respectivă. Spune-mi de la început că este vorba de un ajutor și eu o să-mi fac programul în așa fel încât te pot ajuta, dar după ce fac bani.

Spuneam că am găsit prin mail-urile de zilele astea conversația pentru că am trimis un nou reminder. Răspunsul clasic, m-am obișnuit deja cu el: ”să stai fără griji, vei primi banii conform contractului”.

Un comentariu

Lasă-mi un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.