Ce este Pay-Per-Click (PPC)?

Pay-per-click (PPC) este un model de publicitate online în care un agent de publicitate plătește un editor de fiecare dată când un link publicitar este „accesat”. Alternativ, PPC este cunoscut sub numele de modelul cost-per-click (CPC). Modelul „pay-per-click” este oferit în principal de motoarele de căutare (de exemplu, Google) și de rețelele sociale (de exemplu, Facebook). Google Ads, Facebook Ads și Twitter Ads sunt cele mai populare platforme de publicitate PPC.

Cum funcționează modelul PPC

Modelul de plată la clic se bazează în principal pe cuvinte-cheie. De exemplu, în motoarele de căutare, anunțurile online (cunoscute și sub numele de linkuri sponsorizate) apar numai atunci când cineva caută un cuvânt cheie legat de produsul sau serviciul la care se face publicitate. Prin urmare, companiile care se bazează pe modelele de publicitate pay-per-click cercetează și analizează cuvintele cheie cele mai aplicabile produselor sau serviciilor lor. Investiția în cuvinte-cheie relevante poate duce la un număr mai mare de clicuri și, în cele din urmă, la profituri mai mari.

Modelul PPC este considerat a fi benefic atât pentru agenții de publicitate, cât și pentru editori. Pentru agenții de publicitate, modelul este avantajos, deoarece oferă posibilitatea de a face publicitate produselor sau serviciilor unui public specific care caută în mod activ conținut conex. În plus, o campanie publicitară PPC bine concepută permite unui agent de publicitate să economisească o sumă substanțială de bani, deoarece valoarea fiecărei vizite (click) din partea unui potențial client depășește costul click-ului plătit unui editor.

Pentru editori, modelul de plată la clic oferă un flux principal de venituri. Gândiți-vă la Google și Facebook, care oferă servicii gratuite clienților lor (căutări gratuite pe internet și rețele sociale). Companiile online pot să-și monetizeze produsele gratuite folosind publicitatea online, în special modelul PPC.

Modele Pay-Per-Click

În mod obișnuit, tarifele de publicitate pay-per-click sunt determinate folosind modelul cu rată fixă sau modelul bazat pe ofertă.

  1. Modelul cu rată fixă

În modelul de plată la clic cu rată fixă, un agent de publicitate plătește unui editor o taxă fixă pentru fiecare clic. În general, editorii păstrează o listă cu diferite tarife PPC care se aplică în diferite zone ale site-ului lor web. Rețineți că editorii sunt, în general, deschiși la negocieri în ceea ce privește prețul. Este foarte probabil ca un editor să reducă prețul fix dacă un advertiser oferă un contract pe termen lung sau de valoare mare.

  1. Modelul bazat pe ofertă

În modelul bazat pe oferte, fiecare agent de publicitate face o ofertă cu o sumă maximă de bani pe care este dispus să o plătească pentru un spot publicitar. Apoi, un editor întreprinde o licitație cu ajutorul unor instrumente automatizate. O licitație este derulată ori de câte ori un vizitator declanșează spotul publicitar.

Rețineți că, în general, câștigătorul unei licitații este determinat de rangul, nu de suma totală, a banilor oferiți. Rangul ia în considerare atât suma de bani oferită, cât și calitatea conținutului oferit de un agent de publicitate. Astfel, relevanța conținutului este la fel de importantă ca și oferta.

În concluzie PPC este o strategie de marketing foarte bună pentru a capta noi potențiali clienți într-un termen scurt si pentru a ieși în evidență la fel de rapid.

Lasă-mi un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.