Pentru că Facebook-ul este disponibil oricui, întâlnesc de multe ori faze de astea (vezi foto). Asta se întâmplă atunci când cel care deține afacerea crede că știe și marketing. Sau.. are el o soră sau chiar nevasta care sigur se pricepe să facă postări pe rețelele de socializare.
Cât de bucuroasă e fata asta că a pus-o șeful sau șefa să stea cu mâna pe frigiderele alea pentru poză? Dați zoom mult pe fața ei. Și ea nu are vreo vină.. vrea doar să-și păstreze locul de muncă. Probabil are rate, un copil de crescut, nevoi ca fiecare dintre noi. Te mai gândești că nu prea ai vrea să zâmbești fals la o poză când tu îți vrei salariu la final de lună?
Discut zilnic cu o mulțime de oameni de marketing și tind să cred, din ce în ce mai mult, că doar în Moldova noastră sunt oamenii atât de închisi când vine vorba de publicitate. Toți patronii țin marketingul firmei lor, chiar dacă nu au habar cu ce se mănâncă. În plus, dacă sunt nevoiți la un moment dat să plătească pentru asta, ori îți evaluează munca la 2-3 lei, ori îți oferă prețul tău și te rup pe genunchi cu munca. Li se pare prea ușor ce faci tu în publicitate și prea mulți banii pe care-i oferă ei.
Mentalitatea antreprenorului de sat: când să iei, iei cu două mâini, când trebuie să investești.. ce-ți scapă printre degete și vrei rezultate bombă.
Am mers la zeci de firme și instituții din județ (Vaslui) să le explic despre site-uri, SEO, social media marketing și alte servicii pe care le ofer. Degeaba. Când abia știi să ții mouse-ul în mână nu înțelegi că muncă este și atunci când stai și-ți storci creierii în fața unui monitor.