Cum mi-am făcut firmă online cu StartCo

De curând am decis că a venit momentul să fac și eu pasul către lumea antreprenoriatului și să mă apuc serios de treabă. Ca să pot emite facturi clienților mei și să fie totul cât mai profesionist și oficial cu putință, am decis să intru în rând cu lumea serioasă și pusă pe treabă și să îmi fac o firmă.

După ce m-am interesat puțin pe net și am mai vorbit cu câte unul altul, am ajuns la concluzia că am nevoie de un SRL (o societate cu răspundere limitată). O alternativă, oarecum mai simplă din anumite puncte de vedere, ar fi fost un PFA (persoană fizică autorizată). Ce m-a convins să aleg SRL (pe lângă partea cu răspunderea limitată) este chestia cu taxele, care sunt mult mai convenabile la un SRL decât la un PFA (total 8% sau 6% dacă ai măcar 1 angajat la SRL versus 10% la PFA + contribuții de sănătate și pensie).

Înființare firme online – StartCo

Așa că, zis și făcut, hai să înregistrăm oficial firma. După un pic de research legat de ce trebuie să faci efectiv, am decis că e prea multă bătaie de cap și am ales să merg pe varianta în care plătesc o firmă să se ocupe de toată treaba. Aici există mai multe opțiuni: sunt firme la care trebuie să mergi fizic la biroul lor, altele care te ajută online și cu care vorbești la telefon și pe email (îți trimit actele, tu le semnezi, le scanezi și le trimiți lor înapoi) și apoi mai există StartCo. StartCo e o aplicație online unde completezi datele despre firma ta și despre tine, semnezi direct în aplicație iar ei apoi îți generează actele de care ai nevoie și le transmit direct la Registrul Comerțului. Eu am ales să-mi fac firma cu StartCo și nu regret. Tot procesul a fost simplu de parcurs, relativ scurt și fără prea multe chestii de făcut (pentru mine). Am relaționat bine și cu echipa de suport care mi-au răspuns la toate întrebările.

Cel mai mult mi-a plăcut că am putut eu sa încep procesul când am vrut (m-am apucat să completez datele în aplicație undeva pe la 8 seara) și că nu a trebuit să pierd mult timp în telefoane și lămuriri. Am comunicat în mare parte prin email și doar atunci când a fost cazul. În rest, pașii din aplicație sunt structurați logic și ai multe explicații și referințe la fiecare pas, așa că nu am avut foarte multe întrebări extra. O altă chestie mișto a fost că nu a trebuit să printez eu documente, să le semnez și să le rescanez (în afară de contractul de comodat pentru sediu, care a trebuit semnat și de proprietari). Am semnat olograf în aplicație și toate documentele s-au generat direct cu semnătura mea. Easy Peasy.

După vreo 5 zile am fost anunțat că firma a fost înființată și după alte 2 zile am primit actele de înregistrare pe email. Poți alege să primești actele pe mail semnate electronic, prin poștă (nu recomand, aparent durează mult și există inclusiv posibilitatea să nu îți ajungă actele cu poșta…) sau poți alege să le ridici tu personal de la registrul din județul unde ai sediul firmei. În total, de la completarea pașilor din aplicație și până la primirea actelor a durat cam o săptămână. Not bad. În plus, am mai primit de la StartCo și un ghid după înființare cu ce mai ai de făcut după (spoiler: mai sunt chestii de făcut: găsește contabil, deschide cont bancar, etc.).

Per total, mă bucur că am ales să-mi fac firma cu StartCo. A fost simplu, nu m-am stresat, nu mi-am bătut capul cu acte și hârtii, nu am umblat pe la instituții,  nu m-am certat cu niciun funcționar. Mi-am rezolvat problema online, frumos și rapid. Și a doua oară tot pe ei i-aș alege.

Lasă-mi un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.