Pentru a atinge un nivel de utilizare curenta si fluenta a limbii engleze, invatarea acesteia trebuie sa inceapa timpuriu, este concluzia la care au ajuns specialistii. Acestia mai adauga ca metoda cea mai roditoare de a invata un copil o limba straina se aseamana cu principiile aplicate in cazul invatarii limbii materne – incurajare, repetare, asociere cu faptele si lucrurile care ne inconjoara.
In prezent, invatarea unei limbi straine, mai ales engleza, a devenit un strict necesar, trebuie sa faca parte din cultura generala a oricarei persoane, insa mai ales din cea a copiilor. Daca in trecut orizonturile erau relativ inchise, la momentul actual oameni din toate colturile lumii interactioeaza tot mai mult, ba chiar initiaza proiecte comune.
Varsta de la care cel mic poate invata limba engleza
Este recomandat ca invatarea limbii engleze sa inceapa cat mai timpuriu. Se considera ca varsta optima pentru invatarea acestei limbi trebuie sa fie aceeasi cu cea a rostirii primelor cuvinte in limba de baza. Chiar daca nu stiu inca sa scrie sau sa citeasca, prichindeii sunt extrem de receptivi la tot ce este nou si absorb informatiile din jur precum un buretel. Prin urmare, cel mic poate fi inscris la cursuri engleza Bucuresti, chiar de la varsta de 3 ani. Important de retinut – cu cat este mai mic, cu atat mai rapid va asimila informatiile din jurul sau.
Copilul care a inceput sa invete engleza de la o varsta frageda se situeaza cu un pas in fata unuia care incepe studiul limbii engleze mai tarziu, pe la 10-12 ani
Atunci cand ia contact cu limba engleza de la o varsta timpurie, copilul se familiarizeza cu muzicalitatea acesteia si identifica anumite cuvinte in limba vorbita (cantece, conversatii). In plus, ii va fi mult mai usor la scoala, intrucat se stie ca orele de la clasa sunt insuficiente pentru a deprinde la perfectie limba engleza.
Specialistii au sesizat ca invatarea limbii engleze la cei mici decurge natural, prin joc si miscare, cantece, piese de teatru si marionete. Pe de alta parte, copilul de 10-12 ani, care va incepe procesul de invatare a limbii engleze nu va fi atat de receptiv si va depune mai mult efort la memorarea unor cuvinte noi. Altfel spus, notiunile nu vor fi preluate si stocate cu aceeasi facilitate cum se intampla in cazul categoriei 3-6 ani. In plus, scolarul isi va dedica o buna parte din timp studierii celorlalte materii de la scoala, deci mintea sa nu va fi la fel de libera si relaxata.
De ce este mai productiva invatarea in grup decat meditatiile individuale?
Fara doar si poate, orice copil este curios si dornic sa se implice in activitatile de grup. Cursurile de limba engleza organizate de Centrul Educational Docentisimo se practica pe grupe formate in functie de varsta si cunostintele de limba engleza. Astfel, copilul are ocazia sa observe greselile celorlalti, sa invete din observatiile facute de Teacher, sa isi perfectioneze pronuntia, sa fie capabil sa poarte un dialog. Va fi atent si va astepta pana vine randul sau sa raspunda si va interactiona cu copii de aceeasi varsta.
Intrucat procesul de invatare trebuie sa fie o experienta placuta pentru micut, se vor folosi tot felul de materiale menite sa starneasca interesul copilului, de la carti colorate si materiale video, pana la jucarii, table interactive, flashcard-uri. Pentru ca invatarea sa fie cat mai eficienta, dar si distractiva, se vor organiza competitii in echipe, exercitii interactive, jocuri didactice si se vor spune povesti.
La pol opus fata de sistemul de lucru in grup omogen este cel individual, care la un anumit punct poate deveni subiectiv. Daca intr-un centru specializat copilul nu isi doreste sa rateze niciun joculet sau episod de film, ei bine, juniorul nu va fi deloc afectat atunci cand pierde o sedinta cu un meditator, intrucat aceasta poate fi oricand preluata. In plus, studiul individual il va priva pe acesta de sansa de a exersa engleza cu un coleg de varsta lui. Pana la urma, un joc sau o competitie cu mai multi participanti va fi cu mult mai atractiva decat una doar cu profesorul si elevul.