Într-un județ în care se întâmplă suficient de multe lucruri interesante și care are o imagine cel puțin ciudată la nivel național, cel mai citit ziar local pune umărul de fiecare dată la defăimarea urbei. Toate evenimente sunt prezentate doar în mod negativ și sunt căutate doar părțile negative ale acestora pentru că pseudo-jurnaliștii publicației respective cunosc faptul că răutatea atrage, face trafic, deci este ușor monetizabilă.
Gazetarii noștri fac știre din faptul că un cetățean a parcat greșit, distrug fără rușine fiecare eveniment și aruncă cu noroi în tot ce poate fi bun pentru un județ micuț care se luptă cu o imagine care pare greu de reparat. Pentru cititorii din Vaslui ar fi irelevant să scriu și numele publicației pentru că-și vor da cu toții seama despre cine scriu.
Au scris jurnaliștii noștri până au făcut rană la buricele degetelor în încercarea lor de a defăima singurul eveniment cultural de anvergură din județ – ”Hora din Străbuni”, în timp ce alte publicații din țară și televiziuni au apreciat organizarea și misiunea acestuia.
De ce scrie un ziar local din Vaslui doar articole care par să distrugă tot mai mult acest județ? Este foarte simplu.
Cum funcționează strategia anti-tot
Articolele care instigă la scandal, ură, dispreț sunt cele mai apreciate, cele mai comentate, deci fac cel mai mult reach. Indiferent dacă vasluienii îi înjură sau iau în derâdere activitatea acestor jurnaliști în comentariile de la postările lor pe Facebook, fiecare interacțiune se traduce prin trafic pe site-ul lor. Tot traficul ăsta este apoi monetizat. Așa funcționează totul pe internet. Cine are trafic pe site, face bani.
Mai mult decât atât, dacă un articol prezintă interes la nivel local, are foarte multe comentarii, este clasat bine în Google și redistribuit pe rețelele de socializare, subiectul atrage și atenția altor publicații naționale. Aceste publicații cunosc faptul că articolele anti-Vaslui sunt savuroase și provoacă reacții – deci trafic. Orice titlu care prezintă un subiect negativ asociat Vasluiului este de interes la nivel național. La acest lucru au contribuit și jurnaliștii noștri care dau cu maro în tot ce a mai rămas bun în acest județ.
Buun.. noile articole de pe publicațiile mai mari din țară vor conține link-uri către sursă (publicația locală care a făcut de râs prima dată județul). Toate aceste publicații sunt apreciate de către Google pentru frecvența cu care publică articole, pentru modul în care articolele sunt de interes pe rețelele de socializare, pentru vechimea lor, etc. Aprecierea Google se traduce prin metrici buni: autoritatea domeniului, clasări bune în căutări, etc. Toate aceste link-uri ajută la consolidarea ziarului local. Fiind recomandat prin link-uri de mai multe publicații importante din țară, ziarul local va crește.
Cine mai poate salva imaginea județului nostru?
Cel mai simplu răspuns ar fi – nimeni. Indiferent de cine încearcă și ce încearcă, cel mai important ziar local va arunca cu noroi în tot ce mișcă sau să se târăște în județ. Să fim chiar noi, vasluienii, cei care facem de râs acest județ este un lucru cel puțin dureros și spune multe despre noi. Vasluiul va face întotdeauna trafic atât timp cât este un județ abordat în mod ironic sau negativ. Soluția ar fi să scriem toți numai de bine, atunci când poate fi făcut acest lucru, și să prezentăm părțile bune. Doar în acest mod putem salva imaginea județului, dar nu există nici măcar 1% interes pentru o astfel de mobilizare.
Nu zice nimeni nimic despre faptul că se întâmplă și lucruri mai puțin bune în Vaslui. Și aceste subiecte trebuie să fie prezentate pentru că au rolul lor, dar acolo unde se încearcă să se facă ceva bun, încurajez să scoatem în evidență punctele forte ale județului.
Modul în care este ironizat acest județ este o vacă de muls pentru toți cei care sunt în online și pot oferi mai multe subiecte despre care să se facă mișto-uri. ”După X ani în Vaslui”, ”violatorii”, ”bețivii”, ”cei mai atrași de babe”, etc, toate au devenit virale și datorită modului în care presa vasluiană prezintă Vasluiul. Felicitări!
Să vă bucurați văzând analiticele site-ului la finalul unei zile în care ați aruncat cu rahat în tot ce era bun în acest județ acoperă modul în care sunteți văzuți în orașul pe care ar trebui să-l reprezentați?