Blogul meu a fost analizat de Blogatu. Am primit un mass pe Y!M și mi-am zis că nu strică puțină promovare. Simțeam oarecum nevoia să scriu ceva pe tema asta pentru că am câte ceva de completat.
1. Nu mi-am pus buton de Twitter pe blog pentru că nu sunt foarte activ acolo, doar share-uiesc articolele, nu cred că ar vrea cineva să mă urmărească pe acea rețea de socializare pentru atât.
2. „Blogul său pe care scrie și advertoriale..” – de mai bine de jumătate de an de când mi-am deschis acest blog, am postat doar vreo 3-4 advertoriale. Pe prima pagină, în momentul în care el mi-a analizat blogul, nu era niciun articol de acest gen. Whatever, puțini sunt cei care și-au dat seama că un anumit articol este advertorial, fac în așa fel să nu se observe asta. Nu am să postez niciodată un post în care laud un anumit proiect sau un anumit produs pentru că sunt plătit să fac asta, dacă ceva sau cineva îmi atrage atenția într-un mod plăcut, îl laud pur și simplu, nu contra-cost.
3. A dat peste articolul ăsta, în care mi-am scris părerea despre promovarea unui proiect de-al său, dar nu a citit nimic din ce am scris, mai mult de atât, mi-a mulțumit că-l promovez.
Poate ar fi o idee bună să oferi cititorilor o metodă de-aș da seama care articol e advertoriale și care nu. De exemplu să le marchezi cumva. Asta dacă nu o faci.
Si de ce as face asta? Eu scriu advertorialele ca un articol normal.. doar ca strecos si un link in el.
Păi ca să știe că cel puțin unul dintre linkurile articolului nu este acolo la libera ta alegere editorială, sau cu alte cuvinte n-ar fi fost inserat de tine în mod natural dacă nu era plătit.
Nu numai sensul cuvintelor din articol înseamnă conținut. Și faptul că pui link pe un cuvânt creează o formă de conținut. Cititorul poate da click pe acel link, considerându-l recomandarea ta onestă, în timp ce de fapt site-ul pe care ajunge nu ar fi apărut la tine pe blog fără ca tu să fi fost plătit pentru asta. Deci nu-i un conținut natural, și asta ar fi etic să se marcheze cumva.