In marketingul digital am auzit de multe ori despre PPC sau Pay-Per-Click si campaniile PPC. PPC nu este altceva decat un model de marketing on-line in care publicitarii, cei care au nevoie de promovare, platesc pentru reclame ori de cate ori reclamele sunt accesate, este dat un click pe ele. Reclamele apar de fiecare data cand se folosesc cuvinte cheie incluse in respectivele reclame. De regula le intalnim in SERP, pagina cu rezultate returnate la cautari dupa anumite cuvinte cheie.
La crearea unor reclame se „liciteaza” pentru anumite cuvinte cheie care vor genera aparitia reclamelor odata ce vor fi folosite in motoarele de cautare. In afara de pretul licitatiei, pentru reclame, platforma unde vom seta campania PPC se va uita si la diversi factori, calitatea reclamelor, extensiile reclamelor pentru a determina ce reclame sunt potrivite pentru o pozitie cat mai buna. Campaniile PPC setate prin alegerea cuvintelor cheie, audientei, altor criterii si filtre puse la dispozitie de platformele speciale sunt masurabile, rezultatele sunt usor de analizat si de urmarit.
Campaniile PPC pot fi verificate si adaptate
Performantele campaniilor PPC pot fi verificate observand impresiile, click-urile, conversiile, toate disponibile in platforme. Performantele reclamelor din campaniile PPC vor fi verificate in functie de dispozitive si de locatii. Promovarea digitala nu va fi una reusita daca nu stii cum sa setezi si sa lansezi campaniile PPC.
Lansarea unei campanii PPC incepe cu setarea obiectivelor, daca ai nevoie de mai multi vizitatori, de mai multi subscriberi via e-mail, mai multi clienti. Se determina mai apoi bugetul campaniei PPC fara a seta unul foarte mare de la inceput. Atentie la industria in care activati, la competitori, la cuvintele cheie cand va construiti bugetul pentru campaniile PPC.
Urmeaza definirea publicului tinta, cui vei vinde produse si servicii, ce nevoie are publicul tinta, ai nevoie de mai multe campanii pentru a targeta mai bine diverse segmente ale audientei. In functie de publicul tinta se vor identifica si cuvintele cheie relevante pentru campaniile PPC, pentru afacere si publicul tau, ce ar cauta, ce cuvinte ar folosi ca sa ajunga la tine.
Ca sa nu pierzi bani fara rost pe click-uri irelevante poti sa te folosesti de cuvinte cheie negative pentru a afisa reclamele din campanii doar celor care vor fi dispusi sa cumpere de la tine. Se va optimiza si landing page-ul pentru a contine cuvinte cheie relevante si grafica de calitate care sa atraga pentru cat mai multe click-uri si conversii in crestere, profit mai bun pe termen scurt.
Odata ce ai pornit campaniile PPC va trebui sa le monitorizezi si sa analizezi rezultatele, sa vezi ce merge si ce nu merge si sa schimbi din mers parametrii si setarile campaniilor.
Tipurile de reclame din campanii se pot schimba si ele pe masura ce vezi care anume merg si aduc rezultate bune si care nu. Poti alege reclamele aparute in reteaua Google de servicii si produse, cele din videoclipuri, din aplicatii, in functie de nevoile tale. E important sa avem campania organizata in grupuri de reclame raportat la cuvintele cheie utilizate.
Cand putem vedea primele rezultate ale unor servicii PPC?
O campanie PPC isi dovedeste eficienta in timp. Pentru a ne da seama de cat de eficienta este ne putem raporta la eficienta costurilor, ai control total asupra bugetului, asupra targetarii si poti schimba oricand setarile campaniile pentru a adapta bugetul in functie de rezultate. Cu o campanie PPC nu platesti niciodata pentru impresii sau reach, platesti doar pentru click-uri, cele mai importante pentru tine.
Obtii trafic instant cu o campanie PPC, nu mai astepti sa ai trafic organic cu ajutorul cuvintelor cheie, cresterea organica este una relevanta si observabila. Ajungi la clienti chiar in momentul in care acestia cauta activ, produsele tale sunt in fata clientilor care sunt oricum interesati de ele cand au inceput cautarile. Pe langa toate aceste avantaje campaniile PPC aduc si ROI pozitiv, reclamele se pot imbunatati rapid pana cand genereaza un ROI pozitiv.
Reclamele PPC nu depind de schimbarile de algoritm, promovarea via PPC ofera stabilitate de fiecare data. Targetarea clientilor din publicul tinta e mai rapida si mai eficienta odata ce ai o campanie PPC, targetarea poate fi la nivel local sau global.